flickrlinkedin
Kipa

Basın Odası

Basın Odası

Basın Açıklamaları

Kipa’nın sürprizleri, yılbaşında çift haneli büyüme getirdi!

Yılbaşı haftasında yaklaşık 5 milyon kişi tarafından ziyaret edilen Kipa AVM’ler, sürpriz etkinlik ve kampanyalarıyla müşterilerini yeni yıl keyfi yaşattı. Satışlarda önemli büyüme sağladıklarını belirten Pazarlama Direktörü Ali Öztekin, yılbaşı gecesi en çok hangi yiyeceklerin tüketildiğine ve hediye tercihlerimize dair dikkat çekici rakamlar da paylaştı.

Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa (Kitle Pazarlama A.Ş.), yılbaşı öncesinde yerel ürünlerin satışına, özel promosyonlara, AVM ve mağaza içi eğlencelere ağırlık vererek, müşteri sayısını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 8 oranında artırdı.

Kipa AVM’ler, avantajlı kampanyaları ve suni kar yağışından çocuk partilerine dek uzanan eğlenceli etkinlikleri ile yalnızca yılbaşı haftasında 4.8 milyon kişi tarafından ziyaret edildi. Bu rakam, yıl içerisindeki normal bir haftanın üç katından da daha fazla ziyaretin gerçekleştiğini gösteriyor.

KEYİFLİ ALIŞVERİŞ DENEYİMİYLE BİRLİKTE SATIŞLAR ARTTI

Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Kipa Pazarlama Direktörü Ali Öztekin, “2015 Yılbaşı ile zorlu bir yılı son derece başarılı bir şekilde sonuçlandırmış olduk. Ekim sonundan bu yana, özellikle 22’nci yaşgünümüzle birlikte müşterilerimizle aramızdaki güçlü bağları daha da ileri taşıyacak çalışmalara imza attık. Müşterilerimize hem en çok tercih ettikleri ürünlerde indirimler sunduk hem de AVM’lerimizde düzenlediğimiz sürpriz etkinliklerle onlara keyifli alışveriş deneyimi yaşattık. Ayrıca ananas gibi tropik meyveleri çok ucuz fiyatlardan satışa çıkararak, aile sofralarını zenginleştirdik. 

Öztekin sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterilerimizin sadakatine teşekkür olarak sunduğumuz bu ve benzeri çalışmalarımız aracılığıyla, Kipa’nın da bir parçası olduğu uluslararası perakende zinciri Tesco’da, 2014 yılında bir önceki yıla göre en büyük satış artış oranlarından birini yakaladık. Bu oran valiz gibi seyahat gereçlerini içeren kategorilerde yüzde 90’a, zengin bir çeşitlilik sunduğumuz elektronik ürünlerde ise yüzde 63’e kadar çıktı.”

YILBAŞININ FAVORİ MEYVESİ PORTAKAL, FAVORİ HEDİYESİ TABLET

Yılbaşındaki alışveriş trendlerine de değinen Öztekin, tüketicinin artık yılbaşı sofrasında kolaylık aradığını, bu yüzden de yılbaşı öncesinde pişirilmeye hazır gıda satışlarında yüzde 43’lük artış gözlediklerini belirtti. Öztekin, “Müşterilerimiz, yılbaşı sofralarına gerçekten özeniyor, bu sofraları zevkli ve farklı kılmaya çalışıyor. Yılbaşı öncesinde gerçekleştirdiğimiz Yerel Lezzetler Festivali aracılığıyla müşterilerimize yılbaşında sofralarına farklı lezzetler getirme imkanı da sağladık,” diye ekledi.

 

 

2015’E GİRERKEN 72 TON ÇİPURA, 11 TON KURUYEMİŞ TÜKETTİK

 

Öztekin’in yılbaşı öncesi Kipa AVM’lerde yapılan satışlara dair paylaştığı ilginç rakamlar ise şöyle:

 

-690 bin Milli Piyango bileti

-160 ton portakal

-44 ton muz

-72 ton çipura

-14 bin adet muz

-11 ton kuruyemiş

-7.5 ton pastırma