Kipa

Basın Odası

Basın Odası

Kipa’dan geleceğin yöneticilerine altın tavsiyeler:

Kipa’dan geleceğin yöneticilerine altın tavsiyeler:

“Şirketler artık CV’ye değil, LinkedIn profilinize bakıyor"

Kipa, gençler için fırsatlar yaratmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar kapsamında Tesco Avrupa İnsan Kaynakları Yöneticisi Nahal Yousefian ile Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencilerini buluşturdu.

İş hayatındaki başarının doğru letişim kurmaktan geçtiğini belirten Yousefian’in gençlere ilk tavsiyesi “Linkedin profili oluşturun, yeni kurulan firmalarda şansınızı deneyin” oldu. 

Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, topluma katkı sağlayan projelere imza atmaya devam ediyor. Eğitime ve gençlere özel bir önem veren Kipa, bu kapsamda Kipa’nın ana hissedarı olan Tesco’nun Avrupa İnsan Kaynakları Yöneticisi Nahal Yousefian’ı, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencileri ile buluşturdu. . İletişim Becerileri dersine konuk olarak katılan Tesco yöneticisi, bilgi ve deneyimlerini paylaşırken, öğrenciler de uluslararası bir şirketin üst düzey yöneticisine kariyer hedefleriyle ilgili soru sorma fırsatını elde etti.

Tesco’nun psikolojik temelli iletişim modelleri konusunda bilgi veren Yousefian, söyleşiyi kişisel ve profesyonel hayatından verdiği örneklerle renklendirdi. , verdi.

SOSYAL MEDYA VE NETWORK ÇOK ÖNEMLİ

 Kariyerine bir start-up’ta (yeni kurulan girişimde) başladığını ve altı yıl içerisinde insan kaynakları direktörlüğüne yükseldiğini anlatan yönetici, “Start-up’lar belki başta köklü ve kurumsal firmalara kıyasla daha riskli görünebilir; ama fırsatlarla doludur. Size yükselme ve atılımlar için pek çok imkan sunarlar” dedi. 

Günümüz iş hayatında başarıya giden yolun sosyal medyayı etkin kullanmaktan ve doğru bir network oluşturmaktan geçtiğinin altını çizen insan kaynakları yöneticisi sözlerini şöyle sürdürdü: “Artık biz sayfalarca CV okumak yerine, CV’sini gönderen kişinin adını Google ve LinkedIn’de arıyoruz. Kararlarımızı, burada gördüklerimize göre veriyoruz. Sizin de ilk yapacağınız iş güçlü bir LinkedIn profili oluşturmak ve güçlü bir network kurmak olmalı”  

KARŞINIZDA BEŞ YAŞINDA ÇOCUK VARMIŞ GİBİ ANLATIN

“Ne kadar çok bildiğiniz değil, bildiklerinizi çevrenizdekilere ne kadar basit ve anlaşılabilir bir şekilde aktardığınız önemli. Karşınızda beş yaşında bir çocuk varmış gibi anlatın” tavsiyesinde bulunan Nahal Yousefian, sağlıklı bir iletişim için öncelikle yapılması gerekenleri de şöyle tarif etti:

“İletişim ‘ben’den, yani kişinin kendisinden başlar. Öncelikle duygusal durumunuzun iletişim için uygun olduğundan emin olmanız gerekiyor. İletişim kurmaya açık ve ön yargılarınızdan kurtulmuş olmanız gerekiyor. Kendi iletişim tarzınızı yaratmak da bir o kadar önemli.” 

GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİNİZİ BİLİN 

Kariyer basamaklarını güvenle tırmanabilmek için kişinin kendi güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olması gerektiğini vurgulayan Yousefian, “Geliştirmeniz gereken alanları bilin ve bunları yöneticinizle paylaşmaktan çekinmeyin. Çünkü böylece, bir çalışma arkadaşınız sizin eksik yönünüzü dile getirdiğinizde, yöneticinize ‘Bunu biliyorum. Kendisi de farkında ve bu yönünü geliştirmek için çalışıyor’ deme imkanı vermiş olursunuz” dedi. 

İki saat süren söyleşi, öğrencilerin yoğun ilgisi sebebiyle ayaküstü devam etti. 

Kipa Hakkında:

Kipa (Kitle Pazarlama, Lojistik Ticaret, Gıda Sanayi A.Ş.), 21 ilde 172 mağazası, 19 noktada 32 AVM’si ve 7 bini aşkın çalışanıyla, Türkiye’nin en önde gelen perakendeci kuruluşlarından biridir. İzmir’de 1992 yılında 100 ortaklı bir girişim olarak kurulan Kipa’nın ilk mağazası Bornova Kipa 1994 yılında faaliyete geçmiştir. Kısa sürede Ege’nin yıldızı haline gelen kuruluş, 2003 yılında dünyanın sayılı perakende zincirlerinden Tesco ile birleşmiş ve Türkiye’nin önde gelen çok kanallı perakendecileri arasında yerini almıştır.