flickrlinkedin
Kipa

Basın Odası

Basın Odası

Kipa ve Tedarikçileri Müşteriler İçin Elele Verdi

Kipa ve Tedarikçileri Müşteriler için Elele Verdi

Tedarikçi ve Perakendeci’nin elele vermesi ile kalite ve yenilikçilikte sınır olmayacağını kaydeden Kipa CEO’su Jeff Adams, “Bu ikili ilişkiden ortaya çıkan sinerji ile yenilikçi ürünler yaratılıyor, müşteriye sunulan uygun fiyatlar kalıcı oluyor, tedarikçi büyüyor, istihdam yaratıyor, yeni pazarlara açılıyor ve ürün kalitesi artıyor” dedi

İzmir merkezli perakende şirketi Kipa, Egeli üç tedarikçiyle geliştirdiği stratejik çalışma ile müşterilere yerel tatlardan kozmetik ürünlere uzanan uygun fiyatlı tercihler sundu; tedarikçileri geliştirerek onlara yeni imkanlar sağladı.

Kipa’nın üç önemli tedarikçisine teşekkür eden Kipa CEO’su Jeff Adams, perakendeci ve tedarikçi arasında güvene dayalı ve güçlü bir ilşki kurulduğunda, bundan sadece iki tarafın değil, müşteri ve yerel ekonominin de büyük fayda gördüğünün altını çizdi.

Adams, “Türkiye’deki kanun ve yönetmelikler ötesinde; Kipa’nın ana iştiraki olan İngiliz perakende şirketi Tesco’nun uluslararası iş yapış biçimine uygun ürün güvenliği, iş güvenliği ve etik ticaret standartlarına göre çalışıyor; tedarikçimizi de bu alanlarda eğitim desteği sağlıyoruz” dedi.

Tedarikçilerinin çoğu ile ilişkilerinin uzun soluklu ve karşılıklı güvene dayandığını vurgulayan Adams şunları söyledi:  “Bu ikili ilişkiden ortaya çıkan sinerji ile, yenilikçi ürünler yaratılıyor, müşteriye sunulan uygun fiyatlar kalıcı oluyor, tedarikçi büyüyor, istihdam yaratıyor, yeni pazarlara açılıyor ve ürün kalitesi artıyor.”

 

“KALİTE YALNIZCA HİJYEN ANLAMINA GELMİYORMUŞ”

Adams ile Kipa’da bir araya gelen üç tedarikçi şirketten biri olan Ecem Kalori, Kipa ile çalışmaya 2001 yılında, Kipa markalı lokma tatlısı üreterek başladı. Kipa ile çalışmaya başlamadan önce, İzmir Pınarbaşı’ndaki 500m2’lik üretim tesislerinde,  25 kişilik kadro ile hizmet veren Ecem Kalori, geliştirdiği işbirliğinin ardından büyüyerek bugün 120 kişinin çalıştığı, İzmir Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi’nde 5 bin m2 alanda üretim yapan büyük bir işletmeye dönüştü.

Ecem Kalori firmasının sahibi Ömer Soylu,  Kipa ile çalışmanın vizyonlarını geliştirdiğini, müşteri ihtiyaçlarını birlikte analiz ederek yenilikçi ürünler sunmalarına fırsat verdiğini söyledi.

 

Soylu, “Kipa ile yaptığımız ticari işbirliği sayesinde dondurulmuş tatlılara yönelerek bu alanda uzmanlaştık. Türkiye’de ilk defa dondurulmuş tulumba tatlısının patentini  alarak, bunu yalnızca Kipa’da satışa sunduk. Diğer tüm şuruplu dondurulmuş tatlıları Kipa’da satışa sunduk ve bu konuda sektörün öncüsü olduk.  En çok tutulan ürünümüz, lor tatlısı. 30’a yakın çeşitte tatlı üretiyoruz. Bu aralar bizim üretimimiz olan ve Kipa müşterilerince en çok tercih edilen tatlılar çikolatalı baklava, haşhaşlı şambali ve Trilaçe tatlısı” dedi.

Soylu, Ecem Kalori’nin kendi kalite departmanını da, Kipa’nın TL&T departmanına benzetmeye çalıştığını belirtti. Soylu, “Kalitenin sadece hijyen olmadığını anladık. Bugün BRC (İngiliz Perakende Birliği) temelinde, dünya standartlarında bir kalite sistemine ulaştık” dedi.

Şirket olarak fiziksel gelişmelerinin yanı sıra, kent ve bölge ekonomisine katkıda bulunacak bir büyüme yaşadıklarına da dikkat çeken Soylu, bugün 120 kişinin istihdam edildiği şirketin, Kipa ile çalışmaya başladıktan sonra, yıllık ticaretlerinin 300 bin TL’den 8 milyon TL’ye ulaştığını, Kipa ile işbirliğine devam ederek, önümüzdeki yıl ticaret hacimlerini daha da artırmak istediklerini söyledi.

10 YILDIR FİYATI HİÇ DEĞİŞMEYEN ÜRÜN YARATTIK

Diğer bir Kipa tedarikçisi olan Elif Kozmetik, özellikle Ege halkı tarafından büyük ilgi gören Kipa markalı ıslak mendilin üreticisi. Şirket, bugün İdil, Pearly, Babyish gibi markalarla 60'ın üzerinde ülkeye ihracat yapan bir markaya dönüştü.

Üretim tesisleri İzmir Pınarbaşı'nda bulunan Elif Kozmetik'in Genel Müdür Yardımcısı İlyas Alay, 1998 yılından bu yana Kipa ile ticari işbirliklerinin olduğunu anlatarak,  Kipa ile birlikte çalışarak geliştiklerini, yaklaşık 20 kişilik üretim hattı olan bir firma iken, şu an 120 kişinin çalıştığını söyledi.

 

Alay’a göre, bu işbirliğinin ikonik ürünü ise, Kipa geleneksel "1 TL" kampanyalarının en favori ürünü Kipa markalı ıslak mendil. İlyas Alay, "Kipa ile birlikte geliştirdiğimiz "Kipa Islak Mendil" bugün piyasanın en çok bilinen, aranan ürünleri arasına girdi. Özellikle Ege Bölgesi'nde, bu ürünün girmediği ev kalmadı diyebiliriz. "1 TL" kampanyası kapsamında, piyasada 10 yılı aşkın süredir fiyatı değişmeyen tek ürün diyebiliriz. Kipa Islak Mendil, her 1 TL kampanyası kapsamında hala 1 TL'ye satışa sunuluyor " dedi.

 

Elif Kozmetik'in ihracat süreci de, Ecem Kalori gibi, Kipa ile çalışmaya başladıktan sonra gelişti. Bunu da Kipa ile yaptığımız işbirliğine ve teknik çalışmalar sonucunda edindiğimiz tecrübe ve kalite süreçlerine bağlayabiliriz. Kipa'nın TL&T departmanı ile ürün geliştirme ve kalite konusunda çalışıyor, karşılıklı yeni fikirler sunarak "ürünü tüketiciye en kaliteli biçimde ve en uygun fiyatlar ile sunmaya odaklanıyoruz" dedi.

GELENEKSEL MANDIRA HİZMETİNİ HİPERMARKET MÜŞTERİSİNE SUNDUK

 “Sütün başkenti” olarak anılan, İzmir’in Tire ilçesinde üretim yapan Yaşinoğlu Süt ile Kipa ise, birlikte çalışarak pek çok yerel lezzeti tüketiciye sundu. Kipa için, 1.5 yıl önce “Kipa Mandıra Lezzeti” yoğurdu üretmeye başlayan Yaşinoğlu, daha sonra Kipa Mandıra Lezzeti Ayran çeşitlerini de üretimine ekledi.  Yaşinoğlu artık Kipa’nın süt ve ürünlerindeki en önemli tedarikçilerden bir tanesi. 

Kipa ile ticaretleri başlamadan önce, TL&T departmanının aylar süren bir gıda ve kalite güvenliği denetiminden geçtiklerini belirten Yaşinoğlu Genel Koordinatörü Levent Egeli, bu zorlu süreci geçtikten sonra, tesisin üretim kalitesine verilen puanlardan “Yeşil Skor” aldığını söyledi.

 Kipa mağazalarında Yaşinoğlu markalı peynir ve yoğurt ürünlerinin satıldığını da belirten Egeli, “Kipa ile çalışmaya başlamak işletmemize büyük fayda getirdi.  Gıda ve kalite yönetim sistemlerinin sağlıklı yürütülmesi sağlandı, ürünün izlenebilirliği konusunda ciddi çalışmalar yaptık ve güvenilir bir sistem yarattık. Üreticiden son tüketiciye kadar ürünün izlenebilirliğini sağladık.  Uluslararası bir firma ile çalışmak, pek çok alanda çok büyük yol katetmemize büyük katkılarda bulundu” diye konuştu.

Yaşinoğlu’nun Tire Organize Sanayi Bölgesi’nde yaklaşık, 5 bin m2 kapalı alanda üretim yaptığını dile getiren Egeli, “Günde 100 ton süt işleme kapasitesine sahibiz. Lor peynirinden kaymağa, günlük sütten prebiyotik yoğurda kadar her türlü süt ürününü üretiyoruz” dedi.

Yaşinoğlu’nun ürün geliştirme ve satış departmanları ile Kipa’nın TL&T departmanı  arasında büyük bir sinerji oluştuğunu belirten Egeli şöyle konuştu: “Karşılıklı olarak yenilikçi ürünler, fikirler yaratıyoruz.  Birbirimizi anlayabiliyoruz, rahat iletişim kurabiliyoruz. Bundan böyle hedefimiz fabrikayı daha da büyütmek ve “geleneksel mandıra” yitirmeden üretime devam.

Kipa markalı ürünler ile ürün çeşitliliğini arttırmayı planlıyoruz, yenilikçi ürünlerimiz ile işbirliğimizi artıracağız. TL&T ekibi ile aramızdaki sinerjinin devam etmesini diliyoruz.”

Kipa Hakkında:

Kipa (Kitle Pazarlama, Lojistik Ticaret, Gıda Sanayi A.Ş.), 24 ilde  yaklaşık 180 mağazası, 19 noktada 35 AVM’si ve 9 bini aşkın çalışanıyla Türkiye’nin en önde gelen perakendeci kuruluşlarından biridir. İzmir’de 1992 yılında 100 ortaklı bir girişim olarak kurulan Kipa’nın ilk mağazası Bornova Kipa 1994 yılında faaliyete geçmiştir. Kısa sürede Ege’nin yıldızı haline gelen kuruluş, 2003 yılında dünyanın sayılı perakende zincirlerinden Tesco ile birleşmiş ve Türkiye’nin önde gelen çok kanallı perakendecileri arasında yerini almıştır.