Kipa

Basın Odası

Basın Odası

Kışı Çorba ve Bitki Çayıyla Geçirdik

Kışı çorba ve bitki çayıyla geçirdik

Kipa’ya göre sağlık veren bitki çayları, protein kaynağı bakliyatlar, içimizi ısıtan çorbalar, vitamin deposu mevsim meyveleri ve birbirinden leziz yaş pastalar geride bırakmaya hazırlandığımız kış aylarının yükselen trendleri oldu.

Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, soğuk kış aylarında sunduğu kaliteli ürünler ve aile bütçesine katkı sağlayan teklifleriyle müşterilerinin içini ısıttı. Yurt genelindeki Kipa mağazalarında bu yıl bitki çayı, kahve, reçel, çorba, kuruyemiş ve yaş pasta gibi gibi ürünlerin satış oranı, bir önceki yıla kıyasla büyük artış gösterdi. Her hafta alışverişlerini Kipa’dan yapan 1,5 milyon müşterinin geride bırakmaya hazırlandığımız kış mevsimindeki gıda tüketim trendlerine dair detaylar ise şöyle:

BİTKİ ÇAYI TÜKETİMİMİZ YÜZDE 16 ARTTI

Kipa müşterileri kış aylarında çay ve kahve içecekleri bir önceki yıla kıyasla çok daha fazla miktarda tüketti. Şifa kaynağı bitki çaylarının satışında yüzde 16, dökme çayda yüzde 19, kahve ve diğer sıcak içeceklerde ise yüzde 23 oranında artış yaşandı.

SOĞUK KIŞ GÜNLERİNDE ÇORBAYLA ISINDIK

Çorbalar yüzde 10’lık artışla bu kış daha çok tercih edilen ürünleri arasına girerken, kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi reçel çeşitlerinin satışlarında da yüzde 12 artış kaydedildi.

BU KIŞ KURUYEMİŞE DOYDUK

Müşteriler, sağlık kaynağı kuruyemişleri bu yıl geçtiğimiz yıldan daha fazla tüketti. Paketli kuruyemiş satışlarında yüzde 19, açık kuruyemiş satışlarında ise yüzde 27’lik artış kaydedildi.

EV YAPIMI YAŞ PASTA SATIŞLARI YÜZDE 25 ARTTI

Damak tadını bilen ve tatlılardan vazgeçemeyen Kipa müşterileri ise bu kış yaş pastaları tercih etti. Lezzetli ev yapımı yaş pastaların satışlarında yüzde 25 oranında artış yaşandı.

580 BİN MUZ, 550 BİN PORTAKAL TÜKETTİK

Kipa müşterileri kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendiren vitamin deposu meyveleri de bolca tüketti. Aralık, Ocak ve Şubat aylarında portakal satışı 580 bine, muz satışı ise 550 bine ulaştı.

KİPA MARKALI BAKLİYATLARLA SOFRALARI ZENGİNLEŞTİRDİK

Protein açısından zengin bakliyatlar da sıkça tercih edilen ürünler arasındaydı. Kipa markalı bakliyet ürünleri, 2 ve 3 TL gibi aile bütçesine katkı sağlayan fiyatlarıyla sofralara lezzet kattı.  

Kipa Hakkında:

Kipa (Kitle Pazarlama, Lojistik Ticaret, Gıda Sanayi A.Ş.), 24 ilde  yaklaşık 180 mağazası, 19 noktada 35 AVM’si ve 9 bini aşkın çalışanıyla Türkiye’nin en önde gelen perakendeci kuruluşlarından biridir. İzmir’de 1992 yılında 100 ortaklı bir girişim olarak kurulan Kipa’nın ilk mağazası Bornova Kipa 1994 yılında faaliyete geçmiştir. Kısa sürede Ege’nin yıldızı haline gelen kuruluş, 2003 yılında dünyanın sayılı perakende zincirlerinden Tesco ile birleşmiş ve Türkiye’nin önde gelen çok kanallı perakendecileri arasında yerini almıştır.