flickrlinkedin
Kipa

Basın Odası

Basın Odası

Basın Açıklamaları

İzmirli yönetici Kipa Aile Kulübü ile aşçılık hayaline ilk adımı attı

İzmirli yönetici Kipa Aile Kulübü ile aşçılık hayaline ilk adımı attı

 

Özel bir firmada yöneticilik yapan 44 yaşındaki Mehmet İzgi, Kipa Aile Kulübü’nün gıda israfına dikkat çekmek için düzenlediği yarışmada “bayat ekmek suflesi” ile jüriyi kendine hayran bıraktı.

Gıda israfının azaltılması amacıyla her yıl çok sayıda çalışma yürüten perakende zinciri Kipa, topluma katkı sağlayan Aile Kulüpleri’nde de dikkat çekici etkinlikler gerçekleştiriyor. Bu kapsamda son olarak İzmir’deki Forum Bornova Kipa Aile Kulübü’nde ekmek israfına dikkat çekmek ve bayatlayan ekmekleri en doğru şekilde değerlendirmenin yöntemlerini keşfetmek için “Gıda İsrafına Karşı Menüler” konulu bir yarışma düzenlendi.

Kulüp üyesi yarışmacılar bayat ekmek kullanarak kendi tarifleriyle tatlı ve tuzlu yiyecekler hazırlarken, jürinin değerlendirmesi sonucunda birinci seçilen isim özel bir firmanın Ege Bölgesi Satış Sorumlusu olarak görev yapan Mehmet İzgi oldu.

JÜRİDEN TAM NOT ALDI!

Hazırladığı bayat ekmek suflesiyle tüm jüri üyelerinden tam not alan 44 yaşındaki İzgi, Aile Kulüpleri ile yaklaşık bir buçuk yıl önce Kipa Hazır Yemek reyonunda gördüğü broşürleri incelerken tanışmış. İzgi, çoğunlukla kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak isteyen kadınların üye olduğu kulüpte, tiyatro, halk oyunları ve yaratıcı drama gibi çok sayıda kurs olduğunu belirtirken, kendisinin ise en büyük isteklerinden birini gerçekleştirerek aşçılık kursuna katıldığını söylüyor.

AŞÇILIK HAYALİNE İLK ADIMI ATTI

Başta İzmir olmak üzere Aile Kulüpleri’nde çok sayıda erkek üyenin de yer aldığını belirten İzgi, kulübe katılmanın hayatına etkisini ise şu sözlerle anlatıyor: “Kipa Aile Kulüpleri, Türkiye genelinde düzenledikleri etkinlik ve eğitici faaliyetlerle üyelerine önemli katkılarda bulunuyor. Ben de aşçılık hayalime ilk adımı bu sayede attım. Bugüne kadar Forum Bornova Kipa Aile Kulübü aracılığıyla iki yarışmaya katıldım; birinde birinci, diğerinde ikinci oldum. Bu işte kariyer yapmak ve burada kazandığım yeteneklerle ileride kendi restoranımı açmak istiyorum.”

“EKONOMİYE KATKI SAĞLAMAYI HEDEFLİYORUZ”       

Kipa Aile Kulüpleri’nde düzenlenen yarışmalarla toplumun tüm kesimlerini temel besin maddelerinin israfı konusunda bilinçlendirmeyi amaçladıklarını söyleyen Kipa Kurumsal İlişkiler Direktörü Nazlan Ertan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye'de günde 6 milyon yılda 2,1 milyar ekmek israf oluyor. Kipa olarak imkanlarımızı faydalı işler için kullanıyor ve gıda israfının azaltılması amacıyla çok sayıda çalışma yürütüyoruz. Unlu mamuller reyonumuzda, raf ömrü uzun ürünler geliştiriyor, tedarikçilerimiz ile birlikte çalışarak gıda israfını engelleyecek paket ve  porsiyonları müşterilerimize sunuyoruz. Bu sayede hem müşterilerimizin ev ekonomilerine hem de ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedefliyoruz.” 

 

 

 

Kipa Hakkında:

Kipa (Kitle Pazarlama, Lojistik Ticaret, Gıda Sanayi A.Ş.), 24 ilde  yaklaşık 180 mağazası, 19 noktada 35 AVM’si ve 9 bini aşkın çalışanıyla Türkiye’nin en önde gelen perakendeci kuruluşlarından biridir. İzmir’de 1992 yılında 100 ortaklı bir girişim olarak kurulan Kipa’nın ilk mağazası Bornova Kipa 1994 yılında faaliyete geçmiştir. Kısa sürede Ege’nin yıldızı haline gelen kuruluş, 2003 yılında dünyanın sayılı perakende zincirlerinden Tesco ile birleşmiş ve Türkiye’nin önde gelen çok kanallı perakendecileri arasında yerini almıştır.